sreda, 31. julij 2013

Potepanje po državah Beneluxa

V nedeljo 07.julija sva z ženo Zdenko z avtom odpeljala v Grahovo,od koder smo nato zvečer z avtobusom krenili na izlet po državah Beneluxa ; Luxemburg, Belgija, Nizozemska. Nočna vožnja je potekala mimo Ljubljane, Jesenic, Salzburga, Münchna,Stuttgarta do Luxemburga. Vmes smo se večkrat ustavljali na črpalkah, kjer smo se malo pretegnili, opravili WC potrebe ter se okrepčevali in spili kakšno kavo ali kapučino.
   V ponedeljek dopoldne smo prispeli v Luxemburg. Luxemburg je ena najmanjših evropskih držav, vendar uživa velik ugled v svetu, saj so tudi tu nekatere pomembne evropske inštitucije. Meji na Nemčijo, Francijo in Belgijo. Dežela je bogata z naravno in kulturno dediščino. Glavno mesto je tudi Luxemburg, kjer smo se ustavili in si ga ogledali. Staro mestno jedro je obdano z obzidjem, ki nudi čudovit pogled na vse strani. Tu je znana katedrala, pa Mestna hiša, mestna vrata s tremi stolpi. Vredna ogleda je tudi dolina "Moselle luxembourgeoise" , ki ima čudovito lego ob reki. Tu je veliko vinogradov. Dežela je znana tudi po vinih.

Miro v glavnem mestu Luxemburg

obzidje

staro mestno jedro

Popoldne smo prispeli v Belgijo. Država je razdeljena na tri enote : Flandrijo, Valonijo in Bruselj z okolico. Na področju izobraževanja in kulture pa se deli na tri "skupnosti" , nemško, nizozemsko in francosko govorečo. Belgija je križišče zahodne Evrope. Dežela je ravninska, razen na jugovzhodu. Najpomembnejši belgijski reki sta Schelde in Meuse. Poleg Bruslja so večja belgijska mesta še Gent, Liege, in Antwerpen, ki je eno glavnih svetovnih pristanišč, še posebej znano po trgovini z diamanti. Belgija ima nekaj čez 10 milijonov prebivalcev in je po gostoti prebivalcev na kvadratni km med evropskimi državami na drugem mestu ( za Nizozemsko ). Ustavili smo se v mestecu Dinant in si ga ogledali. Znan je po izumitelju saksofona Andyem Sakssu, po utrdbi, ki je na pečini, na katero se popeljemo z gondolo.

mestece  Dinant

Zdenka - poleg saksofona

Miro - v ozadju utrdba na pečini

Zvečer smo prispeli v predmestje Bruslja - Vilvoorde, kjer smo se namestili v hotelu Campanile. Po večerji sva šla z ženo Zdenko na rekreacijo. Odlaufala sva okoli 6 km, nato pa sva se počasi odpravila spat. V torek zjutraj sem vstal že pred  05.uro. Odlaufal sem 16 km, se stuširal in nato sva šla z ženo na zajtrk. Po zajtrku smo se odpravili  na ogled Bruslja, simbola mesta Atomium, stadion Heysel, Evropsko palačo ( parlament ), Narodna in Kraljeva palača, sklop muzejev, Bruseljski park, katedralo sv. Mihaela, glavni trg z Mestno hišo, Borzo, Manneken Pis ( "Deček, ki lula" je simbol mesta ).

Miro - v ozadju Atomium

potek gradnje Atomiuma

notranjost  Atomiuma

pogled z vrha - stadion Heysel

Zdenka - pred Evropskem parlamentu

Miro v Evropskem parlamentu v Bruslju

Zdenka - Manneken  Pis

mesto, kjer je deček lulal

Popoldne, pa smo si ogledali majhno mestece Waterloo, s približno 20.000 prebivalci in leži v provinci Waloon - Brabant. Tu je "The Lion Hill" - Levji grič, glavni spomenik v spomin na bitko pri Waterlooju. Do vrha vodi 226 stopnic, od koder je čudovit razgled na bojno polje. Hrib je visok 43 m, kip leva pa 4,5 m.

Waterloo - Levji grič

Miro - do vrha 226 stopnic

Bitka  pri Waterlooju leta 1815

bitka med Francijo ( Napoleon ) in zavezniškimi silami

Po ogledu, pa smo se vrnili v hotel, kjer nas je že čakala večerja.  V sredo zjutraj sem prav tako vstal pred peto uro in odlaufal 17 km. Po zajtrku smo morali vse stvari odnesti na avtobus, ker gremo danes na Nizozemsko. Še prej, pa smo si ogledali mesto Antwerpen, hči reke Scheld in drugo največje mesto Belgije. Šteje približno 500.000 prebivalcev. Je drugo največje pristanišče Evrope, takoj za Rotterdamom. Še več, Antwerpen je čudovito mesto s številnimi arhitekturnimi biseri, največ od njih je bilo narejenih v 16. in 17.stoletju. Druga svetovna vojna je na žalost uničila mnoge prečudovite podobe starega mesta. Toda tu je na srečo še vedno dovolj lepega za vse tiste, ki radi občudujejo umetnine. Antwerpen je največje središče dragih kamnov na svetu. Tukaj je živel in ustvarjal tudi svetovno znani slikar Rubens. Popoldne smo prispeli na Nizozemsko, ki se nahaja v severozahodni Evropi. Na severu in zahodu meji na Severno morje, na jugu z Belgijo, na vzhodu pa z Nemčijo. Je ena najbolj naseljenih in zemljepisno nizko ležečih dežel na svetu. Ima skoraj 16 milijonov prebivalcev. Znana je po svojih mostovih, mlinih na veter,coklah, tulipanih. Kar četrtina države leži pod nivojem morske gladine. Med rekami ( najpomembnejša je Ren ) je speljan sistem vodnih kanalov, po katerem je mogoč ladijski promet. V evropskem okviru je znano Mednarodno kazensko sodišče v Haagu.

Antwerpen - Mestna hiša

Ogledali smo si naravni park, ki se imenuje Delta. Nahaja se južno od mesta Rotterdam. To območje je bilo v zgodovini že pogosto tarča hudih naravnih katastrof, zato so začeli postavljati zaščitne pregrade. Svetovna znamenitost pa je postal Nasip na vzhodnem izlivu reke Schelde, saj gre za edinstveno hidravlično zgradbo na svetu, dolgo kar 3 km. Nad njo so zgradili tudi cesto, ki pelje proti Rotterdamu, kamor smo se potem napotili.

Delta - naravni park

vožnja mimo hidravlične zgradbe

Rotterdam je največje industrijsko mesto na Nizozemskem in z največjim pristaniščem na svetu ob rokavu Rena. Ogledali smo si cerkev sv. Lovrenca, mestno hišo, desetnadstropno Belo hišo, ki velja za prvi nebotičnik v Evropi, Erazmov most. Nato smo se peljali v Kinderdijk, kjer smo si ogledali devetnajst mlinov na veter iz 18.stoletja.

Rotterdam - v ozadju Erazmov most

Kinderdijk - beseda pomeni "Otroški nasip"

Miro - v ozadju mlini na veter

mlini so nastali v letih 1740 - 1761

Proti večeru, pa smo se odpravili v Delf, kjer smo se namestili v hotelu Campanile. V četrtek, po zajtrku smo si šli ogledat mesto Haag, ki je upravno središče države s sedežem vlade, ministrstvi, veleposlaništvi in kraljevo rezidenco. V središču mesta ob jezercu Viver je palača Binnenhof s sedežem obeh domov parlamenta. Ne daleč proč smo si ogledali tudi znano obmorsko letovišče Scheveningen. Popoldne, pa smo si ogledali mesto Gauda, ki je svetovno znano po siru.

Gouda - mesto svetovno znano po siru

Zdenka,Dragica,Miro - Mestna hiša in cerkev sv.Janeza

V petek, zadnji dan potepanja, pa smo si ogledali glavno mesto Nizozemske Amsterdam. Je pomembno gospodarsko in kulturno središče ob izlivu reke Amstel. Stari del mesta je prepreden s kanali, ob katerih so številne stare meščanske hiše. Središče mesta je na trgu Dam, kjer dominira kraljeva palača iz 17.stoletja. Mesto premore  številne muzeje in galerije, Van Goghov in tropski muzej, Beginhof - oaza miru, hišo Ane Frank...S turistično ladjo smo se popeljali po kanalih mesta, ogledali Rijksmuseum, tržnico z rožami in ostale znamenitosti.

Amsterdam - glavno mesto Nizozemske

sloviti   Rijksmuseum

vožnja z ladjo po kanalih mesta

pogled z ladje

Promet je zelo gost. Še posebej moraš paziti na kolesarje, ki jih je zelo veliko. Okoli 22.ure, pa smo se odpravili iz Amsterdama proti Sloveniji. Peljali smo se mimo Essna, Stutgarda, Münchna, Salzburga, Beljaka, Karavanke, Jesenic, Ljubljane, Grahovo  in po 18.urah prispeli srečno na cilj. Nato, naju je z ženo čakala še vožnja do doma.