sobota, 13. oktober 2012

27.Budapest Spar Marathon ( 07.10.2012 - poročilo )


Budimpešta se razteza ob obeh bregovih Donave, ki teče od severa proti jugu. Razdeljena je na 23 okrožij, vsako okrožje je občina. Na desnem bregu se nahaja nekdanje samostojno mesto Budim (Buda) in severno od njega Stari Budim (Óbuda). Pešta se nahaja ob levem bregu Donave. Na Donavi je nastalo tudi nekaj otokov. Severno od mestnega središča sta Margit - sziget (Margaretin otok, poimenovan po hčeri Béle IV., ki je živela v otoškem dominikanskem samostanu iz leta 1251), danes priljubljen park in rekreacijsko središče, in Óbudai   sziget (Starobudimski otok), na otoku Csepel sziget južno od mestnega središča je danes rečno tovorno pristanišče.
Budimpešta, s svojimi sedmimi mostovi in treh hribih,lepih stavb,parkov in drugih znamenitostih, je  že dolgo  osvojila  srca tekmovalcev iz drugih držav.


     Ker dosti tečem na Madžarskem,pa sem letos dobil povabilo Veleposlaništva Republike Slovenije v Budimpešti,da bi se spoznali in malo poklepetali. Zato sem se odločil za maraton v Budimpešti. Žena Zdenka je na internetu poiskala najugodnejše prenočišče – hostel,ki je bil od starta maratona oddaljen približno 100 m in ga rezervirala. Prijateljici Zinki je omenila,da greva na maraton V Budimpešto.Zelo hitro je pokazala zanimanje,da bi šla zraven,obenem pa je še omenila Slokiju,Suzani in Sandiju. Vsi so bili takoj za akcijo in že se je oblikovala navijaška skupina,ki me bo spremljala in bodrila na maratonu.
     V soboto zjutraj,okoli 6.ure smo krenili na pot. Po štirih urah vožnje,z vmesnim postankom,smo brez problemov prispeli v Budimpešto do hostla,kjer smo se  nastanili. Nato smo se peš odpravili na ogled mesta. Najprej  smo si ogledali  Trg herojev,nato  smo mimo Operne hiše krenili do Donave,to je bila Pešta,ko pa smo prečkali  Verižni most ,pa smo prišli v Budim in se potem čez isti most počasi vračali proti hostlu. Vmes smo se ustavili v neki restavraciji, nekaj pojedli in popili.Imeli smo premalo časa,da bi si peš pogledali vse znamenitosti. Predno smo šli v hostel smo šli dvignit startno številko,potem pa smo šli še na Past – party. Po 16.uri smo naročili taxi,ki nas je odpeljal na veleposlaništvo. Ravno na dan 6.oktobra  so organizirali Slovenski dan na veleposlaništvu. Prireditev se je začela ob 17.uri v salonu veleposlaništva s kulturnim programom, kjer so sodelovali Pevski zbor Avgusta Pavla z Gornjega Senika,Pevski zbor Slovenskega društva iz Subotice in Ljudski pevci Slovenskega društva v Budimpešti. Po kulturnem programu je sledilo prijateljsko, neformalno srečanje.Srečali smo se z veleposlanico nj.eksc. Darjo Bavdaž Kuret, pooblaščeno ministrico Dubravko Šekoranja ter gospodom Pavletom Toplakom ( oba se ukvarjata s tekom ), s katerimi je potekal prijeten pogovor.

                                   Na Veleposlaništvu RS v Budimpešti


                       Poobl.ministrica Dubravka Šekoranja , g.Pavel Toplak

                             Veleposlanica  nj.eksc. Darja Bavdaž Kuret

Malo po 21.uri smo se vrnili v središče mesta in  šli še malo na sprehod. Ko smo se vrnili,sem bil že kar rahlo utrujen,tako da me je hitro pobralo.
     Start maratona je bil na Trgu herojev ob 9:30 uri. Prvi km so bili po centru Pešte, mimo Operne hiše do Donave, gor in dol ob njej, čez Verižni most v Budim, gor čisto do otoka  -Margaret Island, spet nazaj dol, čez spodnji most nazaj v Pešto, spet ob Donavi, zavoj v center in zadnji kilometri proti Trgu herojev. Proga je skoraj ravna, edini klanci so en nadvoz in spusti ter vzponi k reki. Ima pa zato kar precej ovinkov in nekaj kock ter tramvajskih tračnic.





 V planu sem imel maraton preteči v času  med 3:15 in 3:20. Ves čas je bilo ob progi zelo veliko ljudi, vzdušje je bilo super, popestrile so ga živa godba in glasba iz zvočnikov. Z mojo navijaško skupino, ki me je bodrila in navijala smo se večkrat srečali. Občutek je res enkraten, fantastičen, ki ti vliva dodatno energijo, polno adrenalina in ti požene kri po žilah. Na polovici proge sem imel čas 1:36:04 in so bili še dobri obeti za čas 3:15. Nekje okoli 35.km, pa sem začel popuščati,ker so bili rahli vzponi. Posijalo je tudi sonce in postajalo je čedalje bolj vroče. Tik pred ciljem srečam mojo navijaško skupino,ki me je glasno vzpodbujala, vzamem slovensko zastavo in oddrvim proti cilju. Ko sem bil že skoraj v cilju je »spiker« napovedoval moje ime in priimek ter omenil, da prihajam iz Slovaške. Malo sem bil razočaran,da nas madžari mešajo z slovaki. V cilju sem imel brutto čas 3:21:04, netto pa bi moral biti za 40 sek boljši, saj sem startal v drugem startnem boxu, torej  3:20:24 .



Potem smo  skupaj še malo navijali in čakali  na ostale slovenske tekače, ki jih je bilo še kar nekaj. Veliko jih je teklo v najrazličnejših kostumih – Rubikovo kocko,NLP,gasilko,čarovnico itd. Maraton je teklo okoli 4300 tekačev in tekačic.



    Okoli 15.ure smo se odpravili proti domu. Vmes smo se ustavili na bencinski črpalki,ki je ob avtocesti,preden je bil izhod za Mursko Soboto. Vse skupaj sem povabil na pijačo,da se jim oddolžim za glasno navijanje ter bodrenje. Ravno ko smo mislili iti domov, se je močno stemnilo, začel je pihati močan veter, ki ga je spremljal močan naliv. Nekaj časa smo še lahko vozili,nato pa smo se morali ustaviti na posebnem odstavnem pasu in počakati,da je nevihta pojenjala.
      Zahvaliti se moram veleposlanici za povabilo ter prijetno druženje. Prav tako navijaški  skupini,ki je bila enkratna ter upam, da me bodo še kdaj spremljali.






Ni komentarjev:

Objavite komentar