petek, 17. maj 2013

6 days race & 48 h race Ultramaraton Balatonfüred ( 08./14.05.2013 - poročilo )

To je bila zame zelo pomembna preizkušnja. Vložil sem veliko treninga teka, prav tako opravil ogromno ur v domačem fitnesu, kjer sem si krepil telo. Hotel sem biti kar se da najbolje pripravljen.
  V torek 07.05.2013 dopoldne sva se z ženo Zdenko odpravila na pot. Nekako po treh urah vožnje sva prispela v Balatonfüred. Najprej sva se odpravila po ključ od bungalova. Eden od organizatorjev me je vprašal, če se počutim dovolj močnega za takšno tekmo. Odkimal sem mu, da se. Po vselitvi sva šla na sprehod, ogledala sva si nekaj trgovin. Ko sva se vrnila sem si privoščil mrzlega "kozla", nato pa sem si začel pripravljati in zlagati stvari za tekmo, da jih bom imel na dosegu roke. Spat sem šel dokaj hitro, saj sem vedel, da bo z jutrišnjem dnem spanca bolj malo. Sredino jutro nas je pričakalo sonce. Tekmovalci so še kar prihajali. Organizator je že skoraj končal s svojim delom. Vse je bilo pripravljeno za začetek tekme. Komaj sem že čakal, adrenalin je že naraščal. Sonce je čedalje bolj pripekalo. Še zadnje psihične priprave in odločitve glede taktike. Uro pred štartom smo imeli sestanek, kjer smo morali podpisati formularje in dvigniti štartno številko.


                                         Miro malo pred štartom

Naenkrat je bila ura dvanajst in že smo štartali. Paziti sem moral, da ne bi bil prehiter. Južnoafričan je potegnil na polno kot da bo tekel nekaj ur, ne pa 6 dni. Zaradi vročine sem moral dosti piti. Žena Zdenka je pridno skrbela za hladno pijačo, s katero me je oskrbovala, obenem pa se potrudila tudi z masažo. Ure so začele kar hitro minevati in že je bila tu prva noč. Nekaj po 21.uri sem si prvič vzel krajšo pavzo. Najprej sem se stuširal, preoblekel ( dolge hlače, majica z dolgimi rokavi, brezrokavni anorak ),najedel in se odpravil nazaj na progo. Po 12.urah mi je uspelo preteči 91,8 km.


                                         Miro in Škot Willam Sichel

Malo pred 05.uro zjutraj, ko se je že zdanilo, sem se odločil, da grem za 1 uro in pol počivat, ker me je že matral spanec. Do sedaj mi je uspelo narediti 120,60 km. Ko sem se stuširal, sem šel spat. Še prej, pa sem Zdenki naročil, kdaj me zbudi. Komaj sem zaspal, že sem moral vstati. Najbolj mi je bilo težko iti iz tople postelje, se obleči. Za zajtrk sem pojedel par hrenovk. Ob pol sedmih sem bil že na progi. Sonce je počasi vzhajalo, km so se počasi nabirali. Počutje ni bilo ravno najboljše. Imel sem manjše težave z želodcem. Prvi dan je nekako minil in uspelo mi je preteči  155,708 km, s katerimi sem bil zelo zadovoljen. Drugi dan sem bil zelo priden, saj sem na progi zdržal do 23.ure zvečer in uspelo mi je preteči 205,61 km. Čeprav je bilo popoldne vroče, sem kar vztrajal, ker sem se dobro počutil, obenem pa sta žena in njena sestra ( prišla za en dan ) dobro skrbeli zame. Po 1 uri in 45 min sem bil zopet na progi. Ponoči mi ni bilo dolgčas, saj sem lahko celo noč poslušal žabji orkester. Nekako je minila tudi druga noč. Okoli 07.ure se odpravim na počitek, s 246,61 pretečenimi km. Po 1 uri in 45 min se zopet vrnem.

                             
                                         Mirota pričaka sončno jutro

Na začetku so noge še malo trde, vendar se hitro omehčajo in segrejejo. Vročino še kar dobro prenašam. Glavo si hladim z mrzlo vodo. Minil je tudi drugi dan ali 48 ur in nabralo se je že 270,02 km. Sedaj so štartali tudi tekmovalci  za 48 urni Ultramaraton. Zaradi velike vročine nam organizator deli sladoled, da se malo osvežimo.  Južnoafričan je po dveh dneh omagal.  Vodstvo je prevzel lanski zmagovalec Nemec Wolfang Schwerk.  Okoli 15.ure občutim utrujenost in grem na počitek, s pretečenimi 285,31 km. Moj moto je bil, da preveč hoditi ni dobro, ker zgubiš preveč časa in narediš malo km, zato je boljše iti počivat in potem lahko spet tečeš v svojem tempu. Po 2.urah se zopet vrnem na progo. Med tekom  se do sedaj še nisem nič pogovarjal s tekači. Razmišljal sem na razne stvari, seveda nisem pozabil na tragično preminulo Laro, na prijatelje in prijateljice, ki me spremljajo na internetu, me spodbujajo in mi pošiljajo pozitivno energijo. Večkrat sem se spomnil na Tonija, ki je v enaki vlogi kot jaz. In že je tu tretja noč .Noge postajajo težke, lovi me spanec, zato se ob 22.uri  odločim za počitek s pretečenimi 320,41 km .Z želodcem nisem imel več težav. Veliko sem jedel hrenovke, kefir, tekoči sadni jogurt, tople juhe, kruh namazan z marmelado, spil tudi veliko mleka. Ob 0,30 uri se vrnem na progo. Pričaka me orkanski veter, ki organizatorju zelo ponagaja. Trga jim trakove, s katerimi je označena proga, prevrača jim dodatne svetilke, prevrača koše za smeti, lomi veje. Teči je zelo težko, saj piha v prsi močan veter.

                       
                                        Razdejanje po orkanski noči

 Noč nekako mine in že se začne daniti. Vidno utrujen se okoli 05.ure zjutraj odpravim na počitek s 350,11 pretečenimi km. Zaradi orkanskega vetra sem naredil manj km kot sem pričakoval. Na progo se ponovno odpravim ob 06,30 uri. Vreme oblačno, rahlo dežuje, idealno za tek. Počutim se kar dobro, zato imam v planu narediti kar največ km.  Vmes si privoščim krajše pavze. Po treh dneh ali 72 urah mi je uspelo preteči 389,72 km. Naslednji daljši počitek si privoščim ob 21.uri zvečer, s pretečenimi 440,124 km. Z dosedanjimi km sem bil zelo zadovoljen. Okoli 22,30 ure se vrnem na progo.  Četrta noč je mirna, jasna.  Žabji orkester neutrudno nadaljuje s svojim petjem.  Več kot polovica Ultramaratona je za nami. Noč mi hitro mine.  Okoli 04. ure se odločim za počitek, s pretečenimi 470,726 km.  Ko se zbudim ( 05,46 uri ), se najem in se odpravim na progo. Vsakič, ko pridem z počitka si zamenjam nogavice.  Nedeljsko jutro me pričaka rahlo oblačno.  Danes končajo tekmovalci , ki so prijavljeni na 48 urni Ultramaraton, tako nas bo nekaj manj na progi. Ob poldne je minil že četrti dan Ultramaratona in uspelo mi je preteči 512,128 km.  Vse skozi sem se sukal okoli  
petega mesta, za tretjim mestom pa sem zaostajal za par km.  Naslednji počitek je bil ob 22.uri, s pretečenimi 570,631 km.  Malo pred polnočjo se vrnem na progo. Pred menoj je peta noč. V glavi si mislim  samo še ena, pa bo vsega konec.  Spomnim se na Tekaški forum, od koder prihajajo lepe želje, spodbude, dodatna energija, ki mi da ponovnega zagona. Km počasi minevajo in bližam se 600 - tim km.  Ob 04,23 uri dosežem 600,33 km in se odločim za počitek.  Da se mi izpolni želja, moram preteči še okoli 100 km, do konca Ultramaratona pa je še 31 ur in pol. Torej časa je dovolj.  Ob 06. uri zjutraj se vrnem na progo.  Danes je ponedeljek, torej predzadnji dan.  Po petih dneh ali 120 urah mi je uspelo preteči 637,235 km.

                             
                               Norvežan  Trond  Sjĺvik  in Miro  tečeta skupaj

 Danes sem nekaj časa tekel z drugouvrščenim Norvežanom Trondom Sjĺvikom, ki je imel tempo pod 6 min/km.  Povedal mi je, da je že dvakrat odtekel Trans Evropa in da pozna Dušana Mravljeta. 


                                      
                                       Nemec Wolfgang Schwerk  in  Miro

Tekel in pogovarjal sem se tudi s prvouvrščenim Nemcem Wolfgangom Schwerkom.  Pravi, da so taki ultramaratoni garaško delo z ritmom teci, spanje, teci, spanje in toplo, hladno, toplo, hladno. Tako mi je današnji dan hitro minil in ob 17,20 uri sem si privoščil počitek ( 670,537 km ) in se ob 18,30 uri vrnil na progo. Dvanajst min čez polnoč sem pretekel 700,238 km in željeni plan sem dosegel.  Malo pred 06.uro zjutraj si vzamem zadnji počitek ( 731,74 km ).  Trenutno sem bil na tretjem mestu. Škot je za menoj zaostajal za okoli 10 km. S petega mesta se je naprej počasi prebijal mladi Madžar.  Vedel sem, da bo težko ohraniti tretje mesto. Ob 07,35 uri se vrnem na progo. Trenutno sem bil še tretji, Škot je zaostajal za dva kroga, madžar pa za štiri. Odločil sem se, da se ne bom boril za tretje mesto in bom zadnje ure raje užival. Čeprav po skoraj šestih dneh teka,lahko rečem, da sem zadnje ure užival kot že dolgo ne. Po vrhu, pa sem še premagal škota in se uvrstil na odlično četrto mesto, s pretečenimi  762,58 km. Prav ta dan, pa je bila tretja obletnica Larine smrti, zato sem ta tek posvetil njej. Počivaj v miru, angel moj, zelo te pogrešam.
    Zavedam  se, da mi je uspelo doseči  vrhunski rezultat, presegel željeni cilj, dosegel slovenska rekorda v kategoriji M 50 - 54.  Vse moje priprave so bile bogato poplačane. Seveda, pa se moram posebej zahvaliti ženi Zdenki, ki me že od samega začetka podpira, ki je zame skrbela, da mi ni nič manjkalo, kar sem si zaželel sem dobil, zato brez njene pomoči sigurno ne bi dosegel kar sem.  Prav tako se ji lepo zahvaljujem za sprotno poročanje. Srečen sem, da imam tako ženo, ki ve, kako se taki stvari streže.  Obenem, pa se vsem najlepše zahvaljujem za podporo, lepe želje, pozitivno energijo. Res ste bili enkratni.


6 komentarjev:

  1. Vse moje spoštovanje! Sem spremljal podvig. Noro!

    OdgovoriIzbriši
  2. Bravo Miro in Zdenka!!! Se vidimo avgusta na enem "malo" manjšem!!! ;) ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Živa legenda si Miro ... komaj čakam da steboj spijem hladni pir in da te dogodiščine slišim iz tvojih ust ... ti si moj vzornik. Čestitke tudi Zdenki ki mentalno premaguje te kilometre od Mirota. Maš masažo v dobrem Miro ! ;) Joži B.

    OdgovoriIzbriši
  4. Bravo Miro. Čestitam ti za vzdržljivost in Zdenki za obilno pomoč.

    OdgovoriIzbriši